Tuesday, September 15, 2009

TUDUNGKU YG KE 2000 & SELAMAT HARI RAYA

Photobucket
..model officemate yg mmg comel

Dalam sedar atau tidak...dlm buku rekod tempahanku, rupanya saya sudah mengeluarkan produk yang ke 2000. Terharu sekejap ...terkenang sokongan yg diberikan oleh pelanggan2 saya. TERIMA KASIH kepada Butik-Butik yang memberi kepercayaan kepada perkhidmatan saya, daripada Isteri CEO, Datin Datin, rakan rakan dari Office, Cikgu Cikgu dimana jua anda berada, kawan2 sekolah, kawan Alumni sehingga ke Ahkak2 Cleaner Office yang tidak pernah berhenti menempah dari saya. Ni semua tempahan dari Offline Customer. Tanpa anda, saya tidak berjaya seperti apa yang saya capai sekarang. Bukan nilai wang ringgit jadi buruan tapi dlm perniagaan, kepuasan dapat memberi khidmat yang terbaik pun dah cukup memberi kegembiraan pada saya.

Saya bermula dengan Zero knowledge pasal hal tudung2 ini. Tapi saya ada ANDA iaitu rakan2 yang byk memberi sokongan, samada rakan DIY yg banyak memberi tunjuk ajar mahupun rakan sepejabat yg selalu order utk memperbaiki mutu produk saya kerana terkadang saya selalu kurang yakin dengan apa yang selalu buat. Namun saya selalu berfikiran positif dan ingin melakukan yang terbaik kerana "KALAU ANDA BERIKAN YANG TERBAIK, ADA MENERIMA YANG TERBAIK JUGA" dan "IKHLAS" juga amat penting dalam perniagaan. Dulu saya sgt sensetif atas apa yang orang lakukan pada saya, tapi kini tidak kerana saya mula tanamkan dlm minda saya, mereka semua manusia biasa. Jika ada apa-apa pun saya tak mahu menyimpan didalam hati supaya rasa diri saya bebas dari dendam, iri hati atau khianat dan sewaktu dengannya kerana kalau ada ini, kita tidak akan pernah berpuas hati dan sengaja membawa bebanan diri yang akhirnya menjadikan kita letih.

IKHLAS itu adalah akar rezeki dalam perniagaan...kerana itulah pembuka rezeki saya yang luas ini sehingga saya tidak pernah berfikir saya boleh dapat berkenalan dengan pelanggan2 dari seluruh pelusuk Malaysia juga Sabah dan Serawak malah dari Brunei Darusalam. Saya sematkan iaitu REZEKI MEMANG DITANGAN ALLAH SWT...bukan sesekali di tangan manusia w/pun yang menghulur wang ringgit itu dari manusia. Saya tidak menaruh tanggapan sedikit pun pada manusia kerana bagi saya (lalu jgn terlalu berharap2 kpd manusia, kerana kita akan kecewa ), sekiranya ada REZEKI atas izin DIA....maka tiada siapa dlm dunia ini sekali pun stemroll atau kereta kebal menghalangnya. Lalu apa perlu berkhianat dlm perniagaan????

Uisshh...byk bebelan ku kali ini. Mungkin penat menyiapkan tudung2 utk Hari Raya ini. (Huhuhu...lepas raya pun dah ada menunggu). Hakikat hidup ini, kekadang indah dipandangan mata kita, tapi tidak indah dipandangan mata orang....lalu pandanglah dengan mata hati....maka setiap yang ada lakukan jadi ikhlas. Sebagaimana anda tidak suka orang melakukannya pada anda, lalu jangan lakukannya utk orang lain juga...

Akhirkata....terima kasih yang tidak terhingga pada ANDA semua. Kesempatan ini, saya ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA dan MAAF ZAHIR BATIN...sekiranya ada jenaka saya dan terlangsung kata yang menyentuh hati dan perasaan anda. Juga mana mana yang balik kampung yg jauh jauh tu..berhati hati di Jalan Raya...dan jaga diri selalu.

Kepada rakan rakan DIY, jangan patah semangat....kerana anda semua sebenarnya telah berjaya w/pun byk rintangan dari luar sana.

Note : Katak Pekak cuba menuju Puncak...

p/s...dan dan tu ler plak mesin jahit tepiku semput...mcm nak minta tukar baru jer..err errr mana mana yg lom sempat jaet...maafkan saya, mesin dlm workshop skrg. Jangan kuatir..tunggukan kain kain klasik terbaru dari negerinya Winter Sonata...

No comments:

Post a Comment